Značka Gorenje

Velenje, druga polovica 20. stoletja

Zbirateljstvo je dejavnost, ki človeštvo spremlja že od nekdaj, vendar je bila do 20. stoletja omejena na posameznike, ki so praviloma prihajali iz višjih in premožnejših družbenih slojev, medtem ko so bili predmeti njihovega zanimanja običajno tudi zelo redki in dragoceni. V 20. stoletju, še posebej po drugi svetovni vojni, je zbirateljstvo postalo univerzalno in globalno. Podobno se je tudi v Jugoslaviji zbirateljstvo zelo razmahnilo, še posebej v šestdesetih, sedemdesetih in osemdesetih letih prejšnjega stoletja. »Dovoljeno« oziroma sprejemljivo je bilo sicer zbirati vse, vendar so med vsemi predmeti najbolj izstopale poštne znamke in značke. Značke so različni izdajatelji izdajali ob različnih priložnostih, množično so se v izdajanje značk vključevala tudi vse številčnejša slovenska in jugoslovanska podjetja, ki so v njih prepoznala učinkovito in hkrati ceneno obliko lastne promocije. Med zbiralci so bile najbolj zaželene t. i. serije značk, ki so bile najpogostejše kot enoten emblem v »zlati«, »srebrni« in »bronasti« različici. Občasno so se nekatera podjetja, še posebej tista najbolj prepoznavna, odločila tudi za bolj ambiciozne in originalne izdaje. Velenjsko podjetje Gorenje je tako v sedemdesetih letih izdalo obsežno serijo oziroma zbirko značk, na katerih so upodobili praktično vse svoje izdelke, od t. i. bele tehnike do televizorjev. Ta zbirka značk je ostala vse do danes ena izmed najslikovitejših slovenskih izdaj značk.

 

Zbirka : Znaki, značke in priponke, inv. št. MV; ZZP-38, inv. št. MV; ZZP-31

 

✒️ Mateja Medved, muzejska svetovalka

📷 Tanja Verboten

Facebook
Email

Kavčnikova domačija, 20. stoletje

Accessibility
Call Now Button